Wskazujemy drogę - razem idziemy do celu Mapa serwisu Zaloguj
Szukaj w serwisie
Szukaj
Galeria

Komunikacja społeczna || Komunikacja wewnętrzna w firmie

Komunikacja społeczna

Komunikacja wewnętrzna w firmie

Szkolenie przeznaczone jest dla wyższej i średniej kadry kierowniczej oraz przedstawicieli działów marketingu , PR i HR

Celem szkolenia jest przekonanie ukazanie roli jakości komunikacji w procesie zarządzania firmą, jej znaczenia dla budowania potencjału organizacji. W wyniku szkolenia uczestnicy powinni potrafić dobrze zaplanować system komunikacji w przedsiębiorstwie oraz skutecznie wykorzystywać metody i techniki usprawniania obiegu informacji i budowania klimatu porozumienia.

Program ramowy

  • Znaczenie komunikacji wewnętrznej w firmie
  • Płaszczyzny komunikacji w organizacji. Formalna-nieformalna, pionowa – pozioma
  • Bariery komunikacyjne w firmie. Przejawy, przyczyny, konsekwencje
  • Istota efektywnej komunikacji interpersonalnej
  • Proces komunikacji, poziomy komunikacji (werbalna – niewerbalna), bariery skuteczności komunikacji, przełamywanie barier komunikacyjnych, interpretacja i zrozumienie, słuchanie i zadawanie pytań - rola komunikacji zwrotnej
  • Style komunikacji
  • Określenie preferowanego stylu komunikacji, jak dostosować się do różnego typu rozmówców
  • Budowanie sprawnej komunikacji pionowej „w dół”
  • Organizacja, zasady, procedury, problemy
  • Komunikacja pionowa – w górą. Bariery, metody udrażniania kanałów, zagrożenia
  • Komunikacja pozioma
  • Zarządzanie procesami wymiany informacji między działami
  • Ocena jakości komunikacji w firmie
  • System komunikacji w firmie a marketing i PR wewnętrzny
  • Komunikacja w warunkach kryzysowych - styl i metody
  • Komunikacje w zarządzaniu zespołem pracowników- wybrane funkcje komunikacji w zespole. Wydawanie poleceń i delegowanie, motywacyjne funkcje informacji, otworzenie komunikacji zwrotnej, komunikacja między zespołami.

Czas trwania: 2 dni