Komunikacja wewnętrzna w firmie
Szkolenie przeznaczone jest dla wyższej i średniej kadry kierowniczej oraz przedstawicieli działów marketingu , PR i HR
Celem szkolenia jest przekonanie ukazanie roli jakości komunikacji w procesie zarządzania firmą, jej znaczenia dla budowania potencjału organizacji. W wyniku szkolenia uczestnicy powinni potrafić dobrze zaplanować system komunikacji w przedsiębiorstwie oraz skutecznie wykorzystywać metody i techniki usprawniania obiegu informacji i budowania klimatu porozumienia.
Program ramowy
- Znaczenie komunikacji wewnętrznej w firmie
- Płaszczyzny komunikacji w organizacji. Formalna-nieformalna, pionowa – pozioma
- Bariery komunikacyjne w firmie. Przejawy, przyczyny, konsekwencje
- Istota efektywnej komunikacji interpersonalnej
- Proces komunikacji, poziomy komunikacji (werbalna – niewerbalna), bariery skuteczności komunikacji, przełamywanie barier komunikacyjnych, interpretacja i zrozumienie, słuchanie i zadawanie pytań - rola komunikacji zwrotnej
- Style komunikacji
- Określenie preferowanego stylu komunikacji, jak dostosować się do różnego typu rozmówców
- Budowanie sprawnej komunikacji pionowej „w dół”
- Organizacja, zasady, procedury, problemy
- Komunikacja pionowa – w górą. Bariery, metody udrażniania kanałów, zagrożenia
- Komunikacja pozioma
- Zarządzanie procesami wymiany informacji między działami
- Ocena jakości komunikacji w firmie
- System komunikacji w firmie a marketing i PR wewnętrzny
- Komunikacja w warunkach kryzysowych - styl i metody
- Komunikacje w zarządzaniu zespołem pracowników- wybrane funkcje komunikacji w zespole. Wydawanie poleceń i delegowanie, motywacyjne funkcje informacji, otworzenie komunikacji zwrotnej, komunikacja między zespołami.
Czas trwania: 2 dni