Wskazujemy drogę - razem idziemy do celu Mapa serwisu Zaloguj
Szukaj w serwisie
Szukaj
Galeria

Komunikacja społeczna || Komunikacja perswazyjna – zasady i metody wywierania wpływu

Komunikacja społeczna

Komunikacja perswazyjna – zasady i metody wywierania wpływu

Szkolenie przeznaczone jest dla kadry kierowniczej różnego szczebla, pracowników marketingu, obsługi klienta, rzeczników prasowych i wszystkich, którzy w swojej pracy muszą oddziaływać na innych ludzi lub z nimi współpracować.

Celem szkolenia jest podniesienie kompetencji uczestników w zakresie budowania przekazów perswazyjnych – służących do przekonania odbiorców – zmiany ich postaw i zachowań. Dodatkowo warsztaty będą kształcić umiejętność opierania się działaniom manipulatorskim ze strony innych (klientów, dyskutantów) oraz kształcić umiejętność pozytywnego reagowania na próby manipulacji.

Program ramowy
  • Co to jest perswazja
  • Czy perswazja jest manipulacją?, jak obronić się przed wpływem
  • Identyfikacja potrzeb i wartości oraz technika autoprezentacji - jako podstawy wywierania wpływu. Techniki zadawania pytań i słuchania, techniki wywierania wrażenia na odbiorcy, szukanie korzyści odbiorcy
  • Uwarunkowania komunikacji perswazyjnej – planowanie przekazu
  • Źródło przekazu, odbiorca przekazu, charakter przekazu
  • Zasady i metody wywierania wpływu na ludzi. Zasady: wzajemności, kontrastu, konsekwencji, potwierdzenia społecznego, atrakcyjności, autorytetu, niedostępności
  • Techniki wywierania wpływu. Wykorzystanie pytań, „słów magicznych” (elementy NLP), presji czasu, podnoszenie własnej wiarygodności, zdradzanie sekretów, pomost w przyszłość
  • Techniki manipulacji i obrona przed nimi
  • Nieuczciwe wykorzystanie zasad wywierania wpływu społecznego, jak bronić się przed manipulacją, manipulacja w dyskusji – obrona przed sofizmatami

 Czas trwania: 2 dni